هدف گذاری مجدد تبلیغات چیزی است که به شما امکان می دهد تبلیغات مشابه را در سراسر وب مشاهده کنید. چگونه می توانیم دیگر هدف گذاری مجدد تبلیغات را مشاهده نکنیم؟ شاید شما هم داشته باشید. وقتی روی یک تبلیغ در یک موضوع خاص کلیک می کنید، تبلیغات دیگری در همان موضوع ظاهر می شوند. در این صورت هیچ راه فراری برای شما وجود نخواهد داشت. این یک عامل کلیدی در هدف گذاری مجدد تبلیغات شما است که به عنوان روش تبلیغ شناخته می شود. در زیر توضیح می دهیم که چرا تبلیغات را دوباره نشان می دهیم. با ما همراه باشید، اولین باری که تبلیغی را مشاهده کردید، آگهی فروش بازی ویدیویی را در سایت ذکر کنید و روی آن کلیک کنید تا برای اطلاعات بیشتر به وب سایت آنها بروید. مطمئن ترین چیز این است که بار اول آن را نخرید و آن صفحه را ترک کنید. مهمتر از همه، هر تبلیغی که بعد از آن برای آن بازی می بینید از همان وب سایت یا تبلیغات مشابه است. به این نوع تبلیغات در فارسی ریتارگتینگ می گویند، هدف گذاری مجدد چیست؟ هدف گذاری مجدد نوعی روش تبلیغاتی است که در آن مشتریان مجدداً هدف گذاری می شوند.هدف گذاری مجدد زمانی اتفاق می افتد که از وب سایت یک شرکت بازدید می کنید اما اقدامی را که شرکت می خواهد انجام نمی دهیدبه عنوان مثال، هدف یک تبلیغ کننده فروش یک بازی به شما است و اگر از یک وب سایت بازدید می کنید اما خرید نمی کنید، تبلیغ کننده فکر می کند که شما یک مشتری بالقوه هستید. گوگل ادوردز و فیس بوک پیکسل از فناوری کوکی برای این نوع تبلیغات (هدف گذاری مجدد) استفاده می کنند. بنابراین، هنگامی که از یک وب سایت مقصد بازدید می کنید، اطلاعات مرورگر شما در سرورهای سایت تبلیغ کننده ذخیره می شود و تبلیغات محصول مورد نظر شما نمایش داده می شود. به همین دلیل به نظر می رسد که تبلیغات شما شما را دنبال می کند. آیا هدف گذاری مجدد همان تبلیغات هدفمند است؟ خیر، این دو روش تبلیغاتی متفاوت است. در تبلیغات هدفمند، تبلیغکننده همان اطلاعات را از مشتریان بالقوه برای فروش محصول یا برخی از هدفهای تبلیغاتی انتخاب میکند تا تبلیغ فقط برای این دسته از افراد نمایش داده شود. به عنوان مثال، یک تبلیغکننده میخواهد محصول بازی ویدیویی خود را برای افراد بین ۱۵ تا ۲۵ سال، تمهای بازی و دنبالکنندگان عرضه کند.نمایش داده می شود، بنابراین وقتی یک تبلیغ را می بینید، با آنچه قبلا دیده اید مطابقت نخواهد داشت. در تبلیغات هدفمند، شرکتهای تبلیغاتی مانند گوگل و فیسبوک از تاریخچه جستجو و کوکیهای شما برای نشان دادن تبلیغات مناسب به شما استفاده میکنند. هدف گذاری، چرا تبلیغ کنندگان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند؟ هدف گذاری مجدد می تواند نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری بالاتری داشته باشدبسیاری از مردم این نوع تبلیغات را ترسناک می دانند، در حالی که دیگران آن را آزاردهنده می دانند. کاربران اینترنت این تبلیغات را خطرناک یا آزاردهنده می دانند زیرا بر اساس اطلاعات شخصی و گزارش های جستجو و عملکرد شما هستند. در هر صورت این نوع تبلیغات برای یادآوری طراحی شده است. به عنوان مثال، ممکن است به شما هشدار دهد که قصد خرید یک بازی ویدیویی را دارید و از شما بخواهد با رفتن به وب سایت مقصد اقدام کنید. مثل خرید کردن از آنجایی که شما قصد خرید محصولی را دارید یا به آن محصول علاقه مند هستید، به عنوان یک مشتری بالقوه در نظر گرفته می شوید که می توانید خریدی انجام دهید و به یک مشتری واقعی تبدیل شوید، بنابراین این نوع تبلیغات اغلب از تبلیغات مشابه موثرتر هستند.همین امر در مورد تبلیغات هدفمند مجدد نیز صدق میکند، زیرا از اطلاعات و سوابق شما استفاده میکند، ممکن است آن را آزاردهنده یا تهاجم به حریم خصوصی خود بدانید، چگونه با هدفگیری مجدد تبلیغات مقابله کنیم؟ بهترین راه برای مبارزه با تبلیغات مشابه یا هدف گذاری مجدد، استفاده از VPN است، همانطور که قبلاً متوجه شده اید، این نوع تبلیغات معمولاً با ذخیره کوکی های مرورگر شما ارائه می شود.با این حال، ممکن است بخواهید ذخیره کوکی ها را برای بسیاری از سایت ها مسدود کنید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که نام کاربری و رمز عبوری که ذخیره می کنید نیز می تواند دزدیده شود، از سوی دیگر، بسیاری از وب سایت ها اجازه استفاده غیرمجاز از کوکی ها را نمی دهند. توجه به این نکته ضروری است که با این روش نمی توان همه تبلیغات ریتارگتینگ را حذف کرد، اما می توانید تا حدودی آنها را کنترل کنید. 1. تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان خود را پاک کنید. اولین راه حل رایج حذف این 3 مورد است. تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان یا کش. ممکن است از شر این تبلیغات هدفمند خلاص شوید، اما به خاطر داشته باشید که اطلاعاتی که ذخیره کرده اید، مانند نام کاربری و رمز عبور، نیز حذف خواهند شد. نابود شود. اشتراک گذاری اطلاعات کمتر همانطور که در بالا اشاره کردیم، شبکه های اجتماعی نیز این روش تبلیغات را انجام می دهند و جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی می توانند هدفمندتر باشند زیرا اطلاعات بیشتری در مورد شما دارند.با این حال، اگر می خواهید از شر تبلیغات رسانه های اجتماعی خلاص شوید، می توانید بسیاری از قسمت های ثبت نام غیر ضروری را خالی بگذارید.3. از سرویس تغییر VPN یا IP استفاده کنید. VPN تغییر آدرس IP شما را برای تبلیغکنندگان سختتر میکند. وقتی از VPN استفاده می کنید، قرار دادن کوکی ها برای وب سایت ها سخت تر است زیرا VPN IP شما را تغییر می دهد، به این معنی که وب سایت ها نمی دانند به کدام آدرس IP تبلیغات را ارسال کنند. از مسدودکنندههای تبلیغات استفاده کنید از مسدودکنندههای تبلیغات یا مسدودکنندههای تبلیغاتی قابل نصب به عنوان افزونههای مرورگر یا نرمافزارهای نصب شده روی رایانهتان برای مسدود کردن تبلیغات برای شما استفاده کنید. بیشتر این برنامهها فقط تبلیغات پاپآپ را مسدود میکنند و توانایی حذف همه تبلیغات را ندارند. . با این حال، نباید انتظار داشته باشید که آنها همه تبلیغات را به سمت شما هدایت کنند. با این حال، می توانید از آن برای کاهش نمایش چنین تبلیغاتی استفاده کنید. از مرورگرهای وب خصوصی استفاده کنید برخی از مرورگرها هستند که سابقه مرور و کوکی های شما را ذخیره نمی کنند. به عنوان مثال، مرورگر brave یکی از این مرورگرها است که می توانید از آن استفاده کنید.از آنجایی که Google Chrome محصول گوگل است، می تواند سابقه جستجوی شما را از تبلیغات کپی کندهمچنین میتوانید از پنجرههای خصوصی یا اصطلاح ناشناس در مرورگر خود برای جلوگیری از ذخیره شدن کوکیها و سابقه مرور خود استفاده کنید. از موتور جستجوی خود استفاده کنید گوگل معروف ترین و محبوب ترین موتور جستجوی جهان است، اما به دلیل اینکه خدمات تبلیغاتی خود را در قالب Google Ads ارائه می دهد، از تاریخچه جستجوی شما برای ارائه تبلیغات استفاده می کند. با این حال می توانید موتور جستجو را تغییر دهید و از موتور جستجوی خصوصی استفاده کنید.یکی از موتورهای جستجویی که سابقه جستجوی شما را در نظر نمی گیرد DuckDuckGo است. رد کردن ذخیرهسازی کوکیها در بسیاری از وبسایتهای خارجی، هنگام ورود به سیستم، پیامی مبنی بر تأیید ذخیرهسازی کوکیها مشاهده میکنید. در صورت امکان به مرور ادامه دهید و خلاصه و کلمات پایانی را تایید نکنید.اگر می خواهید بدون وقفه در تبلیغات تجربه وبگردی دلپذیری داشته باشید می توانید از روش هایی که ذکر کردیم استفاده کنید. با استفاده از روشهای بالا، ذخیره کوکیها و سابقه مرور شما برای وبسایتها دشوار است و از این طریق میتوانید با خیال راحت به مرور خود ادامه دهید.امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشدمنبع: خوی وب
چگونه از دیدن تبلیغات مشابه جلوگیری کنم
.